Володимир Багненко: як їхати в Херсон і планувати час



Проїзд відкритий для всіх зараз. Я спеціально спочатку показував волонтерське посвідчення і прописку херсонську. А потім просто розказував про ціль поїздки і все. Пропускали.

В місті діє комендантська година до 19:00. А ще в місті нема світла. То по факту всі люди на вулиці до 16:00

Найкраще приїхати в Херсон зранку, щоб ви змогли встигнути якомога більше

Як їхати?

Найкраще авто. І виїжджати з Миколаєва зранку. О 8:00 вже можна

Дорога — без об’їзду, пряма Миколаїв - Херсон, через Чорнобаївку. Можна і на Станіслав, але то набагато довше і там дорога, кажуть, більш вбита.

Найкраще - це заправлятись в Миколаєві. Повний бак. Я так зробив. З Києва до Миколаєва витратив майже все. У мене є і бензин і газ. То я в Миколаєві дозаправив обидва баки до повного. В Херсоні кажуть є паливо. Але мій знайомий спробував отримати, величезна черга. Не отримав. Також найкраще

Як їхати, якщо з Києва.

Добра дорога через Умань, а потім поворот на Первомайськ, Южноукраїнськ, Вознесенськ, Нова Одеса. Але будьте обережні. Через те, що на мости в Вознесеньску і Южноукраїнську не пропускають, то гугл веде через Доманівку. А там страшна дорога, купа ям.

Назад я їхав через Вознесенськ і Южноукраїнськ, то в самому місті обїжджаєш мости і їдеш далі спокійно.

Головне, коли їдете - набирайте в усі щілини максимальну кількість допомоги. (Про допомогу напишу окремо). Я так нагрузив машину, що колесо не витримало.

Але то дрібниці в порівнянні з тим, що ви допоможете тим, кому сьогодні набагато важче.


Реальність в місті

Вражають самі херсонці! Вони герої! Але вони не знають цього

Вони воїни, але для них це було просто задачею - вигнати ворога і показати йому, що йому тут не раді. Це херсонці.

Я заночував в Херсоні. В моєму рідному Херсоні

Кожен ранок вони просинаються в холодних квартирах. Реально холодно, я о 6 відкрив очі і пішов шукати другу ковдру.

Вони живуть без води. Вони живуть без світла. Але у них дух підтримки і взаємодії:

— Візьміть. Це пиріжки. У вас чудова духовка на газу.

Це сусідка на лестничной клетке у тата. Передала протвень з пиріжками, а ми їх готуємо.

— Звідки у вас стрічка? - Питаю у дівчини років 16, яка виходить з підїзду, де живе мама.

— На ринку купила.

— Слава Україна

— Героям слава

Це чується доволі часто. Це як пароль

Гупає

І це досить неприємно. Бо ти недосвідчений. І здається, потім тіло якось само звикає, і ти розумієш, шо якщо гупнуло, то точно вже не прилетіло в тебе.

Умови

Ти звикаєш до будь-чого. Життя в Херсоні - це не життя. Це виживання.

Провів 2 доби в місті, ночував. Мені хотілось зрозуміти людей тут.

Це жах, там нема зв’язку, світла, води, тепла і нічого не працює. Нема магазинів. Нема всіх звичних речей.

А що є? - Є люди. Які гарячі серцем.

Без води сильно важко. Ти просто відчуваєш кожу рук. Вона як якась шкіра дракона, дуже неприємна і важка.

Звязок.

Ти не знаєш нічого. Просто чуєш кожен день гуп-гуп. Я був 2 дні, виходить. І ти починаєш жити якимось дуже спішним життям, бо багато треба встигнути.

Як їхати

Краще їдьте в Миколаїв і рано зранку на Херсон

Планування дня.

Багато не встигаєш. Бо всі задачі в Херсоні можна вирішити тільки при світлі дня, а це до 15:50-16:00

Вже коли я виїжджав, то зрозумів картинку, з якою у мене асоціюється Херсон...

Херсон - це зараз як жінка, яка пережила згвалтування. Але зберегла розуміння своєї гідності.

Люди в Херсоні страждають. Але головне - вони вільні! Вони сильні!

Але їм потрібне відновлення, час на те, щоб відчути себе нормальними. Бо те, що сталося в Херсоні - дуже травмує психіку.

І людям потрібне порозуміння. Людям потрібна підтримка.

Не треба їх мучати журналіситськими ефірами, щоб вони виходили онлайн, коли ви хочете. Треба просто розуміти і підтримувати!

Херсон хоч і потрьопаний, але сильний!